Lurx

Heroes Never Die...They Just Reload

Dags för flytt, igen!

Kategori: bloggen

Såja, då var det dags för ännu en flytt!
 
8månader blev det till sist i våran fina 3:a i sandvången, nu bär det av mot ett radhus med källare så en större 3:a + en hel källare.
 
Det känns riktigt najs dethär då vi äntligen kanske kan få en lite mer "vuxen" tillvaro eller ja jag vet inte vi får se vad som händer helt enkelt!
 
Igår började jag att packa ner våra spel och konsoler och ju fler flyttlådor som fylldes desto konstigare kändes det då jag verkligen förstod och kunde se vad vi har här och vilken otrolig backlogg jag har på alla spel som jag har velat spela genom åren och som jag har köpt men som tyvärr fortfarande ligger inplastade pga world of warcraft.
 
Sättet som jag spelar spel på kommer det verkligen att bli en ändring på då jag vill kunna uppleva fler spel och kunna jämföra och prata om spel mer än att bara spela ett och samma spel som tar all ens tid bara för att börja om från ruta ett hela tiden.
 
9st fullstora kartonger blev det till sist samt en banankartong som rymmer hela samlingen, ett tjugotal konsoler och något hundratal spel (standardutgåvor till legendaryutgåvor) allt detta ska upp i våran källare och avnjutas till max i vårat framtida spelrum aka the nerd cave.
 
 
 
-----------------------------------
 
Som ni alla vet så har jag alltid haft flera projekt igång samtidigt så som,
bygga dräkter
desogna och bygga maskiner för att kunna bygga dräkter
designa boxar till spel
reparationer
moddar
köp och sälj
och ja en hel del annat också
jag har någorlunda trivts och funnit mig i tillvaron då det ena stal tid och lust från det andra och jag kom inte så långt med något egentligen... så varför gör jag allt det här då?
jo, för att jag älskar tvspel - men allt tvspelande har i princip tagit stopp pga allt ovan nämnt + lite till.
 
En del personer läser, andra bygger och tillverkar, vissa fotar och redigerar men jag har alltid kännetecknat mig är att jag spelar spel men inte nu längre då jag tyvärr har glidit bort från detta som jag anser att en spelare och gamer verkligen bör göra - spela spel och njuta till fullo!
 
Sättet som jag brukade komma ifrån verkligheten på, om så bara för en bråkdels sekund och bara få vara en del av en ny värld som är min egen att utforska var helt fantastiska och jag vill få tillbaka denna känslan och dela med mig utav den med min familj och vänner och få dem att förstå varför spel verkligen är så viktiga för mig.
 
Jag vill bjuda in er alla till min lilla "spelhörna" och förklara på mitt sätt vad spel verkligen är för något, sett ur mitt perspektiv och jag hoppat att jag kommer att få göra detta med hjälp av denna bloggen och våran framtida uppsättning i källaren som kommer att göra allt så mycket enklare att förmedla till er allihopa.
 
Det här kommer att bli lysande helt enkelt,
ni får ha det fint sålänge så hörs vi!
 
Kommentera inlägget här: